neděle 8. února 2009

ANIMALS MATTER TO ME - Sign The Petition

ANIMALS MATTER TO ME ! - NA ZVÍŘATECH MI ZÁLEŽÍ !
Why should you sign the petition?
You can help us achieve recognition and protection of animals around the world by joining a global voice of 10 million in support of our campaign. Animals and our treatment of them matters to everyone, including you. Tell your government that animals matter to you.
A proč vlastně podepisovat petice??
Můžete tak pomoci kvalitním projektům celého světa. Svým hlasem podpořit kvalitní kampaně a poukázat na ně ve svých zemích, svým vládám. Můžete pomoci změnit svět, sami sebe i druhé :). Namaste Kaczeka

Famous Vegetarian People - Slavní Vegetariáni

Slavní vegetariáni, jejich citáty a výroky
Mnozí slavní lidé byli vegetariány, mnozí v současné době jsou.
Připomeňme si alespoň některé: Pythagoras, Platon, Franz Kafka, Jan Tříska, Jana Kratochvílová,… Další: Plútarchos, Sokrates, Hippokrates, Herakleitos, Seneca, Diogenes, Ovidius, Vergilius, Origenes, Chryzostom, Michelangelo, Klemens, Newton, Leonardo da Vinci, Spinoza, Rousseau, Goethe, Schiller, Schopenhauer, Lincoln, Nietzsche, Voltaire, Ibsen, Thákur, Gándhí, Zamenhof, Gorkij, Lester Smith, Pascal, Byron, Shelley, Franklin, L.N. Tolstoj, London, Wagner, Roland, R.W. Emerson, H.G. Wells, Franz Kafka, G.B. Shaw, Albert Schweitzer, Brigitte Bardotová, Paul McCartney, Ivan Lendl, Jan Burian a jistě mnozí další, o kterých nevíme.
BUDDHA (asi 563 - 483 př.n.l.)
Z obavy před tím, aby neuvedl živé bytosti do stavu smrtelného strachu, necht' bódhisattva, praktikující dosažení soucitu, se zdržuje jedení masa. (z Lankávatára sútry)
LEONARDO DA VINCI (1452 - 1519, italský malíř, sochař, architekt a vědec)
V mládí jsem se zřekl jedení masa, a přijde jistě den, že lidé mně podobní se budou na zabíjení zvířat dívat tak, jako se dnes dívají na zabíjení lidí.
DIOGENES (asi 412 - 323 př.n.l., řecký filosof)
Stejně dobře jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská.
RALPH WALDO EMERSON (1803 - 1883, americký esejista, filosof a básník)
Právě jsi dojedl oběd; jakkoliv daleko jsou jatka, jsi spoluviník.
MAHÁTMA GÁNDHÍ (1869 - 1948, indický národní vůdce a společenský reformátor)
Velikost a mravní pokrok národa se pozná podle toho, jak zachází se zvířaty. Nemyslím, že maso je pro nás nezbytné. Tvrdím, že masitá jídla jsou pro nás nevhodná. Protože stojíme výš než zvířecí svět, děláme chybu, když napodobujeme jeho zvyky. Jediný způsob, jak žít, je nechat žít.
JEŽÍŠ (asi 3 - 36 n.l.)
A maso zabitých zvířat v jeho těle se stane jeho vlastním hrobem. Protože, pravím vám, kdo zabíjí, zabíjí sama sebe, a kdokoliv jí těla zabitých zvířat, jí tělo smrti. (z esejského Evangelia míru)
FRANZ KAFKA (1883 - 1924, spisovatel)
Teď se už na tebe mohu dívat klidně; už tě nejím (při pohledu na rybu v akváriu).
DR. RADŽENDRA PRASÁD (1884-1963, první prezident Indické republiky)
Celostný pohled na život nám odhaluje vztah mezi potravou daného jedince a jeho chováním k jiným, a cestou rozumové dedukce, která není fantazií. Můžeme přijít k poznatku, že jediným způsobem, jak uniknout vodíkové pumě je útěk před mentalitou, která pumu vymyslela, a jediným způsobem takového útěku je pěstování úcty ke všemu životu, k životu ve všech podobách a ve všech podmínkách. Je to pouze jiný výraz pro vegetariánství.
ALBERT SCHWEITZER (1875 - 1965, slavný lékař, misionář, teolog a muzikolog)
Nikdo ať se nevyhýbá odpovědnosti. Protože zacházíme tak zle se zvířaty..., protože na jatkách je tolik surovosti, protože kvůli našim kuchyním tak mnoho zvířat umírá strašlivou smrtí, protože zvířatům způsobují nevýslovné utrpení lidé bez citu, protože se zvířata stávají objekty surových dětských her, jsme my všichni vinni a musíme nést znamení této viny.

OHZ - Ochránci Hospodářských Zvířat

Zvířata.
Žila, žijí a budou tu žít s námi. Kdysi dávno v minulosti nám byla vynikajícími pomocníky, kterých si lidé patřičně vážili. Až potom se stala nějaká chyba. Chyba, díky které se ze zvířat - pomocníků stala zvířata - zboží. Zboží, které však nemá o nic méně rozvinutější smysl pociťovat bolest, radost, smutek a další emoce než člověk. Dnešní společnost, která se tak pyšně nazývá civilizovaná však ztratila veškerou morálku a veškerý soucit, co se týká zvířat. A když jde o peníze, potom jdou veškeré zábrany stranou. Není to tak dlouho, co se lidé vzhlédli v možnostech, které nabízí ten náš civilovaný život. Teplá voda, televize, auto, peníze, mít kde bydlet - toto vše jsou jistě příjemné věci, kterých se člověk nerad vzdává. A také možnost jít do dnešního supermarketu a tam si koupit cokoliv k jídlu. Toto všechno jsou vymoženosti naší civilizace. Ovšem stala se jedná malá chybička. Člověk se nějak vzdálil od přírody. Byla vynalezena chemie a s ní přišly látky, které vaše potraviny udrží déle čerstvé, ty nekvalitní potom zamaskuje hezkou barvou, či vůní, zmrazené věci se mohou měsíce uchovávat v nezměněném stavu. A dostáváme se k onomu pověstnému jádru pudla. Zatímco dříve zabité zvíře a jeho maso muselo být spotřebováno během velice krátké doby, protože jednouše neexistovala možnost jeho trvanlivost nijakým způsobem prodloužit, vyjmeme-li uzení, nemohla být spotřeba masa nijak vysoká. Až poté, kdy se vynalezly chladící boxy, chemické konzervanty, barviva a mnohé další látky, bylo možné "rozjet" obrovský byznys, který se dnes nazývá MASNÝ PRŮMYSL. K tomuto účelu byly "vynalezeny" velkochovy prasat, hovězího a dalšího dobytka. Lidé pod vidinou velkých zisků vesele začali budovat tyto "továrny na zvířata". Vždyť co je jednodušší, než naskládat dobytek pod jednu velkou střechu, kde budou dostávat krmivo. Zpočátku byly tyto "továrny" malými. Zvířata se zde měla relativně dobře, žila v čistotě, dokonce znala, jak vypadá sluníčko a co to je pást se venku na trávě anebo se popelit. Jenže komu začít prodávat maso z takto zabitých zvířat? No přece lidem. A co je potřeba k prodeji masa, či jakéhokoliv produktu? No přece reklama, kampaně a další akce, zaměřené na zvýšení potřeby. U masa to není problém. Lidé jsou "naučení", jíst maso a když se navíc dobře zpracuje a ochutí potom není problém jej jíst klidně třikrát denně. A proto začaly být vydávány kuchařky, masny byly na každém rohu, obchody plné masných výrobků a spotřebitelé díky kampaním masného průmyslu přesvědčováni o tom, že je maso zdravé a potřeba na jejich stůl. A tak se také stalo. Začala růst spotřeba masa. Tím pádem začala růst poptávka po mase. A je to tady. Základní ekonomická otázka: jak docilovat co nejvyšších zisků s použitím co nejmenších nákladů? V tomto případě: jak produkovat co nejvíce masa s využitím co nejmenších nákladů na krmivo? Na pomoc si přizveme chemii. Ta vynalezla růstové hormony, díky kterým budou zvířata rychle přibývat na váze. Vynalezla antibiotika, které se přidávají zvířatům do krmiva, jako prevence vůči případným nemocím. Toto vše se začalo masově zneužívat. Zvířata rostla jako rychlená zelenina a penízky se jen hrnuly. Přenesme se do současnosti. S postupem času se zvířata stala již pouze jakýmsi zbožím, které přece nemůže cítit žádnou bolest, strach a nemá žádné přirozené potřeby. Vybudovaly se obrovské prasečárny, drůbežárny a další "továrny", kde pod pláštíkem názvu "živočišná výroba" trpí zvířata. Jejich utrpení začíná jejich narozením. Telátka jsou matkám odebírána, zavírána samostatně, přivazována k řetězu a místo mléka dostávají speciální směs. Jejich strava je záměrně ochuzována o železo, protože je tolik žádáno telecí maso díky své barvě. Jen málokterý spotřebitel ví, že tato bílá barva je vyvolaná záměrným nedostatkem železa ve stravě. Jen málokterého spotřebitele zajímá, že kvůli němu muselo umřít dítě. Je jedno, že je to dítě krávy a ne lidské - každý život je cenný. Jen si to neuvědomujeme, protože jsou tu "továrny na zvířata" a tam lidé, s umrtveným citem každý den odvádí svoji rutinu - připravují nevinná zvířata o život. Připravují je o život jen proto, že si to žádá spotřebitel, který chce na oběd vepřový řízek. A připravují je o život proto, že spotřebitel se vůbec nezamýšlí, cože to vlastně leží na talíři. Kus zvířete, které před nějakým časem bučelo a plakalo nad tím, že nemůže být u své mámy. Vždyť masný průmysl nebude popisovat historii zakoupené kýty. Nikdo by si ji potom nekoupil. Masný průmysl jen klame, nedává možnost lidem uvědomit si, cože to má na talíři a jak se to tam dostalo. Proč by to také dělal? Vždyť by byl sám proti sobě. Přece nebude popisovat hrůzy ve velkochovech a na jatkách a už raději vůbec nebude zveřejňovat seznam všech "ingrediencí", které byly použity pro krmení dobytka, ze kterého tato kýta vzešla. Lidé jsou otupělí každodenní rutinou, kdy zajdu do obchodu a koupí si salám či něco dalšího. Už jim nepřijde na mysl, cože si to kupují. Nezamýšlí se nad tím. Proč také? Když se začne mluvit o původu jídla na talíři, reakce lidí jsou často agresivní. Byli totiž donuceni, zamyslet se nad původem vepřového řízku a ozve se jejich svědomí. Nemohou si připustit, že na talíři neleží řízek, ale kus mršiny z prasete, obalený ve strouhance a nasáknutý olejem, či sádlem. A ještě si nad tím libují, jaká je to dobrota. Zvyky lidí jsou velice silné. Je to podmíněno jedním prostým faktorem. V současné společnosti je vysoká spotřeba masa dána existencí velkochovů, výroben, řezníků a obchodů. Spotřebitel není nucen zvířata chovat a zabíjet sám. Jak se říká, co oči nevidí, srdce nebolí. Masný průmysl odvede "špinavou práci" za nás, my sklízíme jen "ovoce". Je to správné? Je správné nechat trpět zvířata pro naše chutě? Lidé řeknou, že je to sice hrozné, ale nedá se s tím nic dělat. Ještě horší je, pokud lidé ignorují tyto fakta a vůbec se nezamýšlí nad následky. Vždyť jsme přece od přírody "masožravci". Kdyby tomu tak bylo, tak by nás Matka příroda "neupozorňovala" infarkty, dnou, artrózou a nádorovými onemocněními nad tím faktem, že jsme se jí začali vzdalovat. Bylo totiž nespočetněkrát dokázáno, že člověk není ani masožravec ani býložravec, nýbrž speciální druh - plodožravec se zaměřením na konzumaci obilovin, luštěnin, ořechů, ovoce a zeleniny. (Tyto fakta jsou rozevedna v sekci vegetariánství). Nejenom, že celosvětově ve velkém stylu vyhlazujeme zvířata žijící ve volné přírodě. Produkujeme ročně mnoho milionů užitkových zvířat které spotřebováváme v masném, oděvním, či chemickém průmyslu pro testování. Proč zvířecí transporty na silnici a železnici přes celou Evropu? Protože živoucí zboží se stává mnohem více výhodnější dovážené, než maso z místních průmyslovýh mazících boxů. Tyto zvířata zůstávají často čtyřicet i více hodin bez vody, často si zlomí končetiny na překládácích rampách, které nejsou určeny pro zvířata, či se ušlapou k smrti v přeplněných nákladních vozech. Toto není výjímka, ale denní realita. Je maso skutečně kousek životní síly jak nám tvrdí reklama, když se v něm nachází "jedy strachu" stresovaných zvířat, ale také zbytky antibiotik, růstových hormonů, psychofarmak a dalších chemikálií různého druhu, kterými jsou doslova dopovány? Během svého života byly krmeny ne příliš kvalitním krmivem, kde se na nějaké ty plísně nehledí. A na konci potravinového řetězce však stojí člověk - a ten všechny tyto zkoncentrované chemikálie, růstové hormony, antibiotika, reziduální zbytky zdraví neprospěšných látek požívá v koncentrované podobě - v mase. Je v současné době pro člověka výhodné stát na vrcholu potravinového řetězce? V žádném případě. Ani kdyby bylo k dostání zaručeně zdravé maso bez těchto látek, nikdy se člověk neodprostí od svého vegetariánského původu - vždy se bude příroda hlásit a chtít, aby se vrátil opět k rovnováze. Civilizační onemocnění - cukrovka, dna, infarkty, nádorová onemocnění a další - drastické, leč moudré a účinné upozornění přírody člověka na to, že nepatří k masožravcům. Kam se dnes podělo přírodní zemědělství? Kam se poděly přirozené metody chovu dobytka a v důsledku i přirozené pěstování obilovin, luštěnin, ovoce a zeleniny? Až na tu menšinu, která cítí s přírodou a dala se cestou BIO-zemědělství a které můžeme děkovat, že jsou k dostání produkty vyrobené bez chemie, genetické technologie a dalších "revolučních metod". Jsme příliš průmysloví a příliš vzálení od přírody. Současné metody chování a "zpracování" zvířat jsou dalece vzdáleny tomu, aby byly nazývány humánními, než spíše barbarskými. Uvědomí si konečně evropská kultura do důsledku odkaz Alberta Schweizera: Úctu k životu, ale nejenom k tomu lidskému - úctu ke všem živým tvorům se vším, co k tomu patří? Jsme toto schopni akceptovat? Akceptovat fakt, že etika a morální zásady stojí vysoko nad lidským egoismem, jak se tomu děje například u některých kultur na Dálném východě, kde lidé považují úctu k životu všech tvorů za samozřejmou věc. Ztrátou úcty k životu ostatních tvorů ztrácíme i úctu k životu vlastnímu! Jaký popud to je, že si lidé denně ničí své zdraví vědomě konzumací alkoholu, tabáku, drog, žijí ve stresu, v honbě za penězi, válčí kvůli barvě pleti, či náboženskému vyznání. Lidé nemají úctu k životu. Ztratili ji díky diktatuře dnešní společnosti, která staví člověka na "Vládce", který rozhoduje o životě ostatních. Je čas, znovu učit všechny lidi na této planetě úctě k životu a řešení konflitů nenásilím. A tu naleznou s úctou k životu ostatních tvorů. Děti by měly být učeny sympatizovat se zvířecím světem a úctě ke zvířatům. Zákony na ochranu zvířat jsou k smíchu. Hovoří o nich jako o věcech, nikoliv jako o živoucích tvorech. Nahrávají pěstitelům zvířat pro jejich týrání, chrání je a ne zvířata. Pokud zákon na ochranu zvířat hovoří o tom, že je zakázáno zvířeti bez rozumného důvodu způsobovat bolest, utrpení či poranění, potom by měly být zrušena jatka a velkochovy, protože zde neexistuje racionální důvod pro to, aby zvířata musela být porážena. Ovšem k tomu byly vymyšleny paragrafy, kde jsou sepcifikovány "výjímky". Ty vznikly jen díky jatkám a velkochovům, aby vznikal pocit toho, že "existuje nějaký zákon". Je snad racionální důvod "poptávka", "zisk" anebo "chuť na maso"? Toto je přece iracionální a přesto se zabíjí, protože zvítězila chamtivost a zvrácené lidské chutě. Díky konzumaci masa, jmenovitě jednoho steaku, by rostlinná bílkovina, použitá k jeho "výrobě" mohla na jeden den nasytit 40 hladovějících dětí. Ovšem zvyk je silnější než rozum a proto ve světě díky nadprodukci živočišných bílkovin zbytečně hladoví a umírají lidé. Cílem těchto publikovaných materiálů je dát spotřebiteli možnost nahlédnout do zákulisí velkochovů a dát mu svobodnou volbu, zda-li bude dále vyžadovat utrpení zvířat pro uspokojení svých ryze chuťových potřeb, či se povznese morálně a eticky nad toto vše a stane se osvíceným člověkem dnešní doby - upustí od dlouholetého zakořeněného omylu požívání masa a vykročí do svého dalšího života jako ten, který spotřebu masa buď omezí anebo ještě lépe jako vegetarián. Máte možnost nahlédnout pod roušku masného průmyslu. JEDEN ŽIVOT V SEBEKONTROLE MŮŽE A ZACHRÁNÍ MILIONY ŽIVOTŮ OSTATNÍCH! řekla významná duchovní osobnost Sri Chinmoy, který šíří po celém světě poselství míru a lásky pro všechny na této planetě. Můžeme jen doufat, že vás následující materiály přesvědčí o tom, stát se člověkem, kontrolujícím, zda jeho "denní chléb" pochází z k krve, utrpení a pláče, či ze sluncem zalitých polí, ovocných alejí a zeleninových zahrad.

Sedm úskalí v životě člověka

Sedm úskalí v životě člověka
aktuální reportáž z veřejné přednášky Přednášející: Tomáš Lajmon Na této přednášce, jež se uskutečnila za početné účasti pravidelných posluchačů, se hovořilo o tom, jaká úskalí nás mohou potkat na naší cestě za poznáním.
1. úskalí: Chápání vlastní obětavosti jako zásluhy
Máme právo považovat skutky, jimiž pomáháme jiným, za zásluhu, když ve skutečnosti drobnými činy lásky a dobra splácíme „dluhy“ z minulých životů, když tím můžeme něco odčinit, napravit? V každém okamžiku života bychom měli pamatovat na to, že zde nejsme poprvé, a z tohoto hlediska se dívat na příležitosti, kdy můžeme někomu pomoci, protože je to veliká milost pro každého z nás, obzvláště pokud se nacházíme v pozici či zaměstnání, které nám dává příležitost pomáhat jiným každodenně – například jako lékaři, kteří se možná dříve mohli provinit vůči druhým tím, že během války ublížili velkému počtu lidí, a nyní to smí napravit; jako představitelé státu, jimž je dána možnost, aby napravili například nesprávné kroky v uzákoňování a prosazování různých společenských opatření, která ublížila mnohým; jako kněží, kazatelé, kteří v minulosti snad svedli z pravé cesty ke Světlu v jejím nesprávném chápání mnoho lidí a nyní dostali opět možnost ukázat jim správný směr a pomoci jim najít pravou cestu k Pravdě, ke Světlu... Pochopení nezištné obětavé pomoci dává i nový pohled na dobročinnost – skutky bez nezištného citu lásky nemají ve Stvoření pravou hodnotu a nemůže se nám za ně ve zpětném působení vrátit požehnání. Pravá nezištná pomoc není „obchod“ ani čin vykonaný z vypočítavosti. Může nám pomoci naučit se soucítit s utrpením a bolestí jiných a upřímně, s radostí žít a vykonávat každou práci.
2. úskalí: Falešná podoba skromnosti
Ve společnosti je velmi rozšířena myšlenková forma, že „...nemůžeme pomáhat jiným, když sami ještě jsme velmi nedokonalí, máme mnoho chyb a nedostatků...“. Avšak s uvědoměním si toho, že to není člověk sám, kdo dává dobrou radu, povzbuzení, pomoc, už nebereme ohled na sebe a svoji nedokonalost, ale dokážeme alespoň maličkostmi potěšit a být nápomocni druhým. Slovní projev komunikace mezi lidmi je jen „okrajovou“ částí pravého „setkání“, převážnou část tvoří proudění jemnějších sil, vyzařování, city. Toto zůstává vepsáno v našem nitru, protože se to týká ducha, není to jen informace, která pomine s pozemskou smrtí člověka. Více si tedy můžeme odevzdat na úrovni mimoverbální komunikace, na úrovni myšlenek, citů... Člověk současnosti má ve vztahu k bližním silnou tendenci být určujícím, avšak naší úlohou je naučit se dokázat ponechat druhým možnost jejich svobodného rozhodnutí, svobodné volby, a podporovat je v tom. Aby byla podoba skromnosti pravá, nepokřivená, musíme opět usilovat získat důvěru ve Vyšší moc, vyšší principy, musíme se naučit naslouchat vnitřnímu hlasu, který nás vede, naučit se živě reagovat při setkáních s lidmi, jednat na niterný popud, řídit se hlasem svědomí, hlasy duchovních pomocníků, a to nám pomůže rozvinou si schopnost dávat druhým více než slova, dávat jim to nejlepší, co je v nás.
3. úskalí: Vnucování vlastní vůle jiným
Tento sklon se v jednotlivcích i v celé společnosti projevuje různými formami, nepřirozeně a násilně pronikajícími do podvědomí člověka. Na jeho základě je s cílem dosažení co největšího zisku nastaven celý marketingový systém a systém reklamy ve společnosti. Určité formy vnucování vlastní vůle, sugesce či manipulace se vyskytují v politických systémech, veřejném působení či v náboženských skupinách. Ani dobré hodnoty není možné jiných vnucovat násilím. Můžeme postavit „most“, ale přejít po něm musí člověk sám.
4. úskalí: Netrpělivost
Je nebezpečná v tom, že způsobuje přeskakování jednotlivých přirozených stupňů v osobnostním vývoji člověka. Způsobuje škody nejen na osobní rovině – ve výchově, vedení a směrování druhých, v mezilidských vztazích, ale také na rovině společenské. Učitel národů J. A. Komenský říkal, že pravý učitel nedává to, co ví, ale to, co je žák schopen přijmout. Měli bychom se tedy naučit vyjadřovat a odevzdávat jiným na pravém místě a v pravý čas – a rozvinout si cítění pro to, abychom netrpělivým přístupem nepřeskakovali nevyhnutelné stupně v postupném lidském poznávání a dozrávání.
5. úskalí: Nevděčnost
Nevděčnost je projevem nepochopení a nerozpoznání Milosti Stvořitele, která je nám podávána prostřednictvím nějakého člověka vždy v potřebný čas. Mnohé pomoci a skutky druhých vůči nám považujeme často za „samozřejmost“, bez uvědomění si hodnoty práce člověka. Na každodenních situacích ze života – například při kupování čerstvě upečeného chleba brzy ráno či při cestování po tvrdou prací vybudovaných cestách a železnicích, máme příležitost si uvědomit hodnotu práce člověka a probudit v sobě cit vděčnosti za všechny dary, díky nimž máme možnost starat se nejen o náš denní pokrm, ale především niterně se hýbat, poznávat, usilovat o poznání vyšších principů i pravého smyslu lidského života na Zemi a celého bytí.
6. úskalí: Strach z autority – kult osobnosti
Všechny projevy skrytého či viditelně se ukazujícího strachu z autority ve všech obměnách mezilidských vztahů – osobních, rodinných, partnerských, pracovních, atd., vyplývají z nedostatečné vnitřní pevnosti, odolnosti na úrovni člověka jako jednotlivce. Častokrát i malý, nenápadný podnět v nás dokáže vyvolat nepřiměřeně silnou reakci, kterou nejsme schopni ovládnout, podobnou „alergické reakci“ na tělesné rovině. Východiskem a cestou k nápravě může být snaha zůstat niterně svobodný a schopen vyjádřit se, projevit svoji svobodnou vůli vůči „autoritě“, vůči lidem v určitém postavení, či vůči člověku, jehož přítomnost či jednání v nás vyvolává stísňující pocity nebo strach.
7. úskalí: Sklon k mnohomluvnosti, k upovídanosti
I toto úskalí je v dnešní době mezi lidmi velmi rozšířené. Nepromyšlené plynutí slov bez hodnotného obsahu však přináší s sebou roztříštěnost a prázdnotu. Pokud se dar řeči nevyužívá ve správném smyslu způsobem, který v sobě nese jednotu formy a obsahu, způsobuje neustále větší povrchnost a plytkost v mezilidské komunikaci. A přitom prosté slovo, jež bylo vysloveno z upřímného srdce s vroucností, dává více než množství jalových slov, jimž chybí obsah. Pochopením účinku síly mlčení, která každou myšlenku, ať již pozitivní nebo negativní, vždy zhutňuje a způsobuje hromadění energií, vyvolávajících nakonec dobré nebo zlé viditelné činy, se můžeme dopracovat k uvědomění si důležitosti dostatečné a kvalitní vzájemné komunikace, které nebude chybět citovost. Významnou součástí slovního projevu by měla být také jednoznačnost ve vyjadřování, vyplývající z jednoznačného postoje k čemukoliv, s čím se setkáváme. ...Vaše řeč budiž ano, nebo ne. Abychom se však mohli takto jednoznačně vyjádřit, musíme hlouběji uvažovat a ujasnit si v nitru situaci, k níž se vyjadřujeme. Zamyslet se nad sebou, nad vlastním přístupem k životu, k poznávání vyšších principů a zákonitostí, které jsou jeho neoddělitelnou součástí, nad svojí nedbalostí či naopak příkladnou snahou žít plnohodnotný život, život hodný jména „Člověk“.

STOP EATING MEAT ! - STOP KONZUMACI MASA !

Toxické látky v mase O konzumaci masa se zjistilo, že nepřispívá jen ke chronickým a degenerativním nemocem, ale i k akutním a infekčním nemocem. Proč? Především porážka zvířete zastavuje normální očistné funkce v těle, a zanechává zvíře nasycené všemi odpadovými látkami. Encyclopaedia Britannica stručně popisuje všechny tyto dodatky, čekající na jedlíky masa: Toxické odpadové látky, včetně kyseliny močové, se nacházejí v krvi a tkáních stejně jako usmrcené i virulentní bakterie, pocházející nejen z hnilobných procesů, ale i z nemocí zvířete. Usazeniny kyseliny močové ve svalových tkáních zvířat jsou pro naše ledviny a játra značnou zátěží k naší běžné produkci kyseliny močové. Příliš velké množství vyvolává dnu, revmatismus, bolesti hlavy, epilepsii, kornatění cév a nervozitu. Rozklad kyseliny močové vytváří produkt podobný kofeinu, takže důsledkem dlouhodobého požívání masa může být zvýšená dráždivost, úzkost a agresivita. Rozklad kyseliny močové způsobuje i zápach těla. Porážkou začíná i rychlý proces rozkladu, s nímž zpracovatelé masa, přepravci a obchodníci často marně zápasí. Jeho produktem jsou hnilobné bakterie. Většina nezanikne vařením, a ty, které jsou přece jen usmrceny, zanechávají po sobě jedovaté látky. Ale mnohem dříve než začnou své dílo hniloba a odpadové látky v těle, dochází k umělému otravování masa. V roce 1979 vydal Hlavní revizní úřad (revizní orgán Kongresu USA) zprávu, ve které se říká: "Ze 143 jedů a pesticidů, které zanechávají rezidua v syrové drůbeži a mase, je 42 podezřelých z karcogenity, 20 z toho způsobuje vrozené defekty plodu a 6 je mutagenních." Řetěz narůstající toxicity začíná mezi obilnými lány, kde se hojně používají umělé insekticidy a hnojiva, které po přechodu přes potravinový řetězec mohou nabýt vražednou moc. Frances Lappé to ve své slavné knize Diet for a Small Planet (Dieta pro malou planetu) popisuje takto: "Když velká ryba sežere menší nebo když kráva sežere trávu (nebo jiné krmivo), všechny přitom zkonzumované chemické insekticidy se hromadí a odevzdávají dál. Když člověk konzumuje "vrchol" takového potravinového cyklu, stává se posledním konzumentem a přijímatelem největší koncentrace pozůstatků insekticidů." Dále si chovatelé dobytka v USA (a zřejmě bohužel i v dalších státech) nemohou stěžovat na nedostatek chemických prostředků, stimulujících růst zvířat. Mezi dnes užívanými prostředky můžeme najít kyselinu melengestrolovou, zeranol, progesteron, testosteron-propionát, furazolidon a další. Jiný silný karcogen, arzen, se dodává do krmiva jatečných zvířat ve formě sloučenin užívaných ke stimulaci růstu. Je také hlavní součástí roztoků, v nichž se "koupe" dobytek, aby se jeho kůže zbavila virů, bakterií a jiných mikroorganismů. Z chemikálií, které se dnes běžně užívají v masném průmyslu, působí největší starosti široké užívání antibiotik. Téměř všechen dobytek dostává kromě antibiotik, užívaných v čase nemoci a pravidelného očkování, také antibiotika v krmivu. Proč? Částečně proto, že již před desítkami let chovatelé dobytka zjistili, že doplňování krmiva nízkou dávkou antibiotik nevysvětlitelně zlepšuje váhový přírůstek dobytka. Bakterie odolné vůči antibiotikům se množí a nakonec se dostávají k lidem. Na celém světě se množí případy mikroorganismů odolných vůči antibiotikům. Akutní případy kapavky, zápalu plic, zápalu mozkových blan u dětí, potravinové nákazy (salmonelózy) jsou stále rezistentnější na penicilin a ampicilin - dvě antibiotika, nejčastěji používaná na léčení lidí a zároveň na krmení zvířat. Další jedy, které se pak dostanou až na talíř, dostávají zvířata určená na porážku i během chovu: uklidňující prostředky, prostředky na zvýšení laktace stimulací hypothalamu, enzymy urychlující "dozrávání" masa zabitého zvířete, prostředky podávané těsně před porážkou, které zpomalují změny barvy masa a udržují krvavou barvu, typickou pro čerstvé maso. Zvíře na jatkách nebo zvíře, které je pronásledováno smečkou psů, kteří doprovázejí lovce, je naplněno strachem. To ovlivní nadledvinky, které pak vypouštějí do těla adrenalin. Kdokoli jí maso tohoto zvířete zároveň přijímá i tyto nežádoucí látky. Po porážce přichází na řadu zpomalování hnilobných procesů a rozkladu. K nakládání masa se často používají dusitan a dusičnan sodný, které kromě toho zachovávají čerstvou růžovou barvu masa. Sulfid sodný, ničící vitamin B, je další chemikálií běžně přidávanou do masa. Maskuje zápach rozkládajícího se masa a způsobuje uchování "svěží" barvy.